Optagelse af telefonsamtaler


Hovednummer

Ringer du på Nationalbankens hovednummer (+45 3363 6363), optages dit opkald.

Formålet er at kunne dokumentere eventuelle trusler mod Nationalbanken.

Behandlingen er nødvendig for at varetage vores myndighedsudøvelse (persondataforordningens artikel 6, stk. 1, litra e).

De optagne telefonsamtaler opbevares i 7 dage, hvorefter de automatisk slettes.

Vi indsamler personoplysningerne direkte fra dig.

Finansielle handler

Nationalbanken optager samtaler, hvor der indgås finansielle transaktioner i vores afdeling Bank og Marked.

Formålet er:

  1. at afklare, hvad der er aftalt telefonisk, hvis der opstår uenighed mellem Nationalbanken og en modpart i en handel med valuta, obligationer, aktier og andre finansielle instrumenter, eller
  2. at afklare en begrundet mistanke om svig ved disse handler.

Behandlingen er nødvendig for at varetage vores myndighedsudøvelse (persondataforordningens artikel 6, stk. 1, litra e).

Vi opbevarer samtalerne i fem år i overensstemmelse med kravene i MIFIID II-reguleringen, hvorefter oplysningerne automatisk slettes.

Vi indsamler personoplysningerne direkte fra dig.

 

Kontaktinfo

Dataansvarlig
Danmarks Nationalbank er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, vi har modtaget om dig. Du kan kontakte os på:

Danmarks Nationalbank
Havnegade 5
1093 København K
Telefon: 3363 6363
E-mail: nationalbanken@nationalbanken.dk


Databeskyttelsesrådgiver
Hvis du har spørgsmål til vores behandling af dine oplysninger, er du altid velkommen til at kontakte vores databeskyttelsesrådgiver. Du kan kontakte vores databeskyttelsesrådgiver på følgende måde:

E-mail: dpo@nationalbanken.dk

Telefon: 3363 6534

Danmarks Nationalbank,
att.: Databeskyttelsesrådgiver,
Havnegade 5,
1093 København K.