Optagelse af telefonsamtaler


Hovednummer
Ringer du på Nationalbankens hovednummer (3363 6363), optages dit opkald.

Formålet er at kunne dokumentere eventuelle trusler, der fremsættes mod Nationalbanken.

Registreringen er nødvendig for at varetage vores myndighedsudøvelse (persondataforordningens artikel 6, stk. 1, litra e).

De optagne telefonsamtaler opbevares i ét år, hvorefter de automatisk slettes.

Oplysningerne kan videregives til politiet til brug for efterforskning.

Finansielle handler
Nationalbanken optager samtaler, hvor der indgås finansielle transaktioner i vores afdeling Bank og Marked.

Formålet er:
1. at afklare, hvad der er aftalt telefonisk, hvis der opstår uenighed mellem Nationalbanken og en modpart i en handel med valuta, obligationer, aktier og andre finansielle instrumenter eller
2. at afklare en begrundet mistanke om svig ved disse handler.

Registreringen er nødvendig for at varetage vores myndighedsudøvelse (persondataforordningens artikel 6, stk. 1, litra e).

Vi opbevarer samtalerne i fem år i overensstemmelse med kravene i MIFI-ID II-reguleringen, hvorefter oplysningerne automatisk slettes.

Kontaktinfo

Dataansvarlig
Danmarks Nationalbank er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, vi har modtaget om dig. Du kan kontakte os på:

Danmarks Nationalbank
Havnegade 5
1093 København K
Telefon: 3363 6363
E-mail: nationalbanken@nationalbanken.dk


Databeskyttelsesrådgiver
Hvis du har spørgsmål til vores behandling af dine oplysninger, er du altid velkommen til at kontakte vores databeskyttelsesrådgiver. Du kan kontakte vores databeskyttelsesrådgiver på følgende måde:

E-mail: databeskyttelsesraadgiver@nationalbanken.dk

Telefon: 3363 6889

Danmarks Nationalbank,
att.: Databeskyttelsesrådgiver,
Havnegade 5,
1093 København K.